Handelsbetingelser ved køb på Smøremanden.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 30.07.2021

Nedenstående handelsbetingelser gælder medmindre andet er aftalt mellem parterne. For erhvervskunder med eget kundelogin gælder f.eks. de individuelt aftalte handelsbetingelser.

Juridisk ansvarlig for webshoppen

Smøremanden.dk ejes og drives af

Smøremanden A/S (i det følgende også kaldet "sælger")
Søndergården 3
9640 Farsø

Tlf.: +45 30 27 46 47
E-mail: info@smoremanden.dk

CVR-nr.: 39683717

Priser

Alle priser er i danske kroner (DKK) inkl. moms og afgifter. Der tages forbehold for fejlagtige prisangivelser. Endvidere forbeholder sælger sig retten til at ændre priser uden varsel. I tilfælde af prisfejl kontaktes køber pr. mail om den korrekte pris - køber har da mulighed for at fortryde købet.

Betaling

Betalingskort

På Smøremanden.dk er det muligt at betale med følgende betalingskort:

  • Visa/Dankort
  • MasterCard
  • Maestro
  • Visa
  • Visa Electron

Der opkræves ikke kortgebyr ved betaling på Smøremanden.dk.

I henhold til gældende regler hæves beløbet ikke før det bestilte afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det køber har godkendt ved ordreafgivelsen.

Andre betalingsmuligheder

Herudover kan der også betales med:

  • MobilePay

Forbehold

Der tages forbehold for prisfejl samt udsolgte og udgåede varer.

Sikkerhed

Kryptering af data

Smøremanden.dk er sikret med et SSL-certifikat. SSL står for "Secure Sockets Layer" og kan kendes på at webshoppens adresse starter med "https:". SSL-certifikatet sørger for, at alle data som sendes til og fra webshoppen er krypteret, så fremmede ikke kan opsnappe denne information og udnytte den til andre formål end tiltænkt.

Betalingsinformationer

Når køber betaler for sin ordre på [webshop-domæne] sker dette via et betalingsvindue fra betalingsudbyderen ePay/Bambora. Alle betalingskortoplysninger som indtastes i betalingsvinduet er ekstra godt beskyttet, fordi de ikke engang kan ses af selve webshoppen og fordi betalingssystemet skal leve op til strenge krav til håndtering, opbevaring og transmittering af kortdata, jf. PCI-standarden (www.pcisecuritystandards.org). Køber er derfor bedre sikret mod misbrug ved online handel end ved brug af betalingskort i en almindelig forretning.

Cookies

På Smøremanden.dk anvendes cookies med det formål at optimere webshoppens funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for brugerne.

En cookie er en lille data-fil, der placeres på den besøgendes computers harddisk for at kunne genkende denne. Det er ikke et progam og kan ikke læse eller ødelægge data på computeren.

Det er kun den webløsning der har placeret en cookie på harddisken der kan læse cookiens indhold igen. Cookies kan ikke indeholde vira eller lignende der kan gøre skade på en computer.

Man kan til enhver tid slette cookies fra sin computer, jf. http://minecookies.org/cookiehandtering.

Log-statistik

Smøremanden A/S bruger en logstatistik på Smøremanden.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende webshoppen har, hvor de kommer fra og hvor i webshoppen de forlader den igen mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere webshoppen på Smøremanden.dk.

Persondata

For at kunne indgå en aftale med sælger, skal køber oplyse følgende:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse
  • Betalingsmetode

Sælger registrerer desuden følgende om køber, såfremt køber indtaster disse oplysninger på Smøremanden.dk:

  • Alternative leveringsadresser og/eller valgt udleveringssted eller tilsvarende

Disse personoplysninger registreres med det formål, at kunne levere varen til køber.

Personoplysningerne registreres hos Smøremanden A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via Smøremanden.dk sikres, at det altid sker ved afgivelse af købers udtrykkelige samtykke, således at køber er informeret om præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte hos sælger har adgang til de oplysninger, der registreres om køber.

Den dataansvarlige hos sælger er Brian Holst.

Sælger opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Sælger transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

De indtastede personoplysninger vil udelukkende blive benyttet internt af Smøremanden A/S. Oplysninger afgivet til sælger videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand.

Sælger registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Smøremanden.dk og Smøremanden A/S har køber altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Køber har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om ham. Disse rettigheder har køber efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Smøremanden A/S via e-mail info@smoremanden.dk.

Levering

Vi leverer kun i Danmark, defineret som Jylland, Fyn, Sjælland samt brofaste øer. Køber er selv ansvarlig for at oplyse, hvis leveringsadresse ikke er inden for sælgers leveringsområde.

Hvis leveringsadressen er forskellig fra fakturaadressen, kan køber opgive denne ved bestilling.

Bestillinger afsendes med PostNord.

Køber kan også vælge at afhente sine varer i butikken.

Alle forsendelser er forsikrede af sælger.

Fragtomkostninger

Ved levering med PostNord til købers leveringsadresse afhængig af forsendelsens vægt:

  • Højst 5 kg: DKK 118,75 inkl. moms
  • Højst 10 kg: DKK 143,75 inkl. moms
  • Højst 20 kg: DKK 231,25 inkl. moms

Fragt er gratis ved varekøb over DKK 3.750,00 inkl. moms.

Forgæves levering eller afhentning koster DKK 100,00 inkl. moms samt nyt fragtgebyr.

Køber kan også afhente sine varer i butikken. I så fald beregnes ingen leveringsomkostninger.

Leveringstid

Leveringstiden er normalt mellem 1-2 arbejdsdage. Sælger forbeholder sig dog ret til at levere inden for 5 hverdage fra købers bestilling.

Sælger vil, såfremt man er bekendt med, at der vil indtræde væsentlig forsinkelse, så vidt muligt underrette køber herom. Men sælger kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelsen. Forsinkelser kan f.eks. skyldes forsinkelser hos leverandører eller transportfirmaer samt helligdage, strejke, eventuelt uvejr eller havari.

Er varen udsolgt eller i restordre kontakter sælger køber og oplyser, hvornår det bestilte kan afsendes. Køberen har i dette tilfælde også mulighed for at annullere ordren.

Produktansvar

Oplysninger om tekniske data og specifikationer på Smøremanden.dk er kun vejledende. Det er købers eget ansvar at vurdere varernes egnethed og anvendelighed til købers formål, f.eks. ved også at kontrollere producenternes hjemmesider for at få de nyeste produktdata.

Sælgers ansvar for skade på køber, dennes nærmeste, købers gods, tredjemand eller tredjemands gods m.v. begrænses til forhold, der skyldes grov uagtsomhed fra sælgers side samt ansvar fastsat i almindelige, ufravigelige erstatningsregler. Indirekte tab og følgeskader dækkes ikke af sælger.

I tilfælde af at skade påføres tredjepart, skal køber straks underrette sælger og medvirke til sagens opklaring. Sælger har ret til at besigtige skaden.

Ved skader på enhver form for lagringsmedier, (f.eks. CD-rom, DVD, USB, harddiske, eksterne drev m.m.), som følge af fejl ved varen, er sælgers erstatningsansvar begrænset til værdien af tilsvarende uindspillet lagringsmedie.

Fortrydelsesret

BEMÆRK: Nedenstående fortrydelsesret gælder kun for privatkunder. Der er ikke fortrydelsesret ved erhvervskøb.

Køber har 14 dage fra modtagelse til at meddele Smøremanden A/S at han/hun fortryder købet af sin vare.

Herefter har køber 14 dage til at sende varen retur.

Køber skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.

Køber har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget, dvs. den må ikke være taget i egentlig brug.

Emballagen må ikke være brudt ved varer, hvor den originale emballage udgør en væsentlig del af varens nyværdi.

Specielt hjemtagne varer/ordrer og eller antal kan ikke fortrydes. Dette gælder også for varer, som er fremstillet efter købers/forbrugerens specifikationer eller som har fået et tydeligt personligt præg.

Reklamation

Ved fejl, mangler eller eventuelle udeblevne leverancer bedes køber rette henvendelse til:

Smøremanden A/S
Søndergården 3
9640 Farsø
Tlf.: +45 30 27 46 47
E-mail: info@smoremanden.dk

Erhvervskunder

Køber skal fremsætte sin reklamation over mangler, der er eller burde være konstateret ved modtagelse, senest 8 dage efter varemodtagelsen og inden leverancen tages i brug eller bearbejdes.

Privatkunder

Hos Smøremanden A/S har køber 24 måneders reklamationsret på alle varer. Dette gælder medmindre, der står noget andet på varen i produktkataloget.

Reklamationsretten betyder, at køber kan klage over fejl og mangler ved varen, der viser sig op til 24 måneder efter, at køber modtog varen. Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret brug. Det er endvidere en forudsætning, at fejlen eller manglen var til stede, da køber modtog varen første gang.

Køber skal reklamere inden for rimelig tid efter, han/hun har konstateret fejlen eller manglen. Reklamerer køber inden for 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig.

Returvarer

BEMÆRK: Erhvervskunder kan kun returnere varer ved fejl og mangler samt efter forudgående aftale.

Køber kan returnere varer til følgende adresse:

Smøremanden A/S
Søndergården 3
9640 Farsø

Køber afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Smøremanden A/S modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Køber skal huske at få en kvittering for afsendelse som dokumentation i de tilfælde, hvor sælger skal tilbagebetale fragtomkostningerne.

Når køber returnerer varen, bedes han/hun vedlægge kopi af ordrebekræftelse eller faktura, en detaljeret beskrivelse af problemet samt eventuel mailkorrespondance.

Køber skal også huske at oplyse registreringsnummer og kontonummer for sin bankkonto, hvortil refusion kan foregå.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen.

Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og sælger har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for købers bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. mail eller anden traditionel korrespondanceform.

Klagemuligheder

Hvis det ikke lykkes at finde en løsning i forbindelse med en reklamation, kan privatkunder indgive en klage til relevante nævn på området, hvis betingelserne herfor er opfyldt, jf. https://www.borger.dk/samfund-og-rettigheder/Klagemuligheder/Klagemuligheder-for-forbrugere.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis køber er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal køber angive sælgers e-mail adresse info@smoremanden.dk.